Palak paneer (lakto veg)

Palak paneer är en klassisk indisk rätt med spenat. I denna har jag lagt vit apetina och använder min egen version av garam masala Denna version är lättlagad och krämig med lagom hetta för hela min familj. Serveras med ris och självklart en mangolassi.

DSC_0113Du behöver:

1 burk tärna dvitost

200 gram spenat

2 salladslökar (tunna)

1 stor tomat (Tigerella i denna)

2 dl färsk tomatsås

2 msk tomatpure

2 dl oatly havregrädde

1 msk garam masala (Jag har gjort min egen men det finns att köpa)

1 dl vatten

2 vitlöksklyftor

2 msk riven ingefära

Gör så här

Koka ris och hacka vitlök, salladslök, och tomaten samt riv ingefäran.

Fräs lök, vitlök, tomatpure, tomat med garam masala i 3 minuter.

 

Tillsätt tomatsåsen, vatten, och grädde samt lite salt,  Koka upp och vänd i spenaten . Häll i osten sist och bara låt den bli varm.

 

Lämna en kommentar